Weg van geloof



Binnenkort start een nieuw seizoen met open-deur-ochtenden. Ik heb er veel zin in en u/jij hopenlijk ook! Dit jaar gaan we nadenken over "weg van geloof"!

Waarom dit thema...? Omdat we het daarover willen hebben! (Haha)
We zijn er namelijk weg van, in de betekenis: we zijn enthousiast over ons geloof. (Nog meer over de God waarin we geloven, maar dat even terzijde voor dit moment).
Daarnaast willen we een interactief uur aanbieden niet alleen aan reguliere kerkgangers, maar ook aan degenen die er weg van zijn (geweest); die de kerk niet van binnenuit kennen cq in een ver verleden daar wel eens kwamen .

Als derde leek het ons als team een goed moment om na te gaan denken en samen te praten over de (levens)route die we gaan; welke keuzes maken we en waardoor worden die bepaalt. Heeft mijn geloof in God daar iets mee te maken of wordt het meer bepaald door het bedrag op een salarisstrook...

De vraag naar "de weg/route" houdt mij met regelmaat bezig. 't Is een item om mijn werk waarin we onze positie als middenkader regelmatig overdenken en waar we zoeken naar de prioriteiten die we belangrijk vinden. Ook persoonlijk zitten mijn vrouw en ik op zo'n punt waarin we hier regelmatig over nadenken. In onze situatie o.a. doordat er flink aan het boompje "gezondheid" werd geschud.
De antwoorden komen in ieder geval niet op een briefje vanuit de hemel. Ik probeer de wegwijzers wel te vinden in datgene wat de God van de hemel (...en de aarde) heeft achtergelaten op deze wereld. Das wel iets meer dan een briefje... een compleet boek. Maar speuren, zoeken, bidden blijft het.
Wat mij daarin helpt is, dat God betrouwbaar is. Ook al zijn sommige keuzes lastig en moet ik ff zoeken; ik weet dat Degene die met me meegaat door en door betrouwbaar is en dat Hij me niet laat vallen op die momenten dat er een t-splitsing komt, ook al mis ik de juiste route op dat moment (Omkeren mag op de route met God, zodat opnieuw beginnen mogelijk is. Dat is ook één van die dingen die in de Bijbel erg duidelijk wordt.)

OK! We gaan dus weer starten met de open-deur-ochtenden en ik hoop dat je er bij bent! Praat mee, doe mee, luister... En de koffie is niks mis mee.
(Ook de kinderclub gaat weer draaien, zodat de kids een leuk uur hebben met leeftijdgenoten)

Datum: 26 augustus 2007

Voor het handboek / de jaarplanning: klik hier
Groet, Jan